2014-07-28

140728 Första foto/motionsdagen på semestern.

Nu är min semester i full gång, fullplanerad med foto, fiske och motionering. Så även idag lämnade hemmet och åkte upp längs kusten. Första fotostoppet blev det bara fjärillar.


Vid stopp två försökte jag åter igen på Svalor i flykten men inget toppresultat där. Fick även med en Törnskata och lite äpple.



Nu blev det transportsträcka och lite inköp för dagen, passade på att fota lite byggnader.
Nu har vi kommit till målet för resan lite vandring i naturen, värmen gjorde att jag valde bort öppen mark och höll mig i skogen. Djuren höll sig också borta förutom en Humla på pareringen.


När vätskan började sina i flaskorna och jag lyckats ta mig till bilen igen, så begrundade jag livet längs Sotekanalen. Flesta var väl inte speciellt aktiva i värmen och båtarna gled fram på kanalen i rad.






När jag lämnat Ramsvik så på hemvägen åkte jag förbi två ställen nära där jag bor, på ena stället blev det lite sjöfågel och på det andra bla Törnskata troligen samma som igår.




Du missar väl inte andra områden jag fotat kanske värt för dig att besöka http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar