2021-11-04

Banta

AVSLUTAD

Har nu avslutat bantningen i samråd med Sahlgrenska sjukhuset. 

+  Uppnådde 1: målet, Bra info i starten.

-  Dom har dålig uppföljning av deltagarna bla bryr dom sig inte om någon uteblir från möte. Man skickar räkning där det står upprepas detta måste du lämna projektet.    

--------------------------------------------------                                 

Min Bantning med start 211103 har börjat
Detta med Medicinmottagning obesitas Sahlgrenska 
Totalt ett år 16veckor hård diet, sedan återanpassning till vanlig mat.
Sedan hjälp/stöd att inte gå upp i vikt igen.
Mitt viktmål är att gå ner från 160 till 120kg, så jag lär nog få kämpa
även efter dom 16 första veckorna. Vill självklart ner lite till men
detta får bli mitt första mål.









- Mina veckor här ligger Onsdag - Tisdag -

OBS!!!! F.om viktminskningsvecka 33 kommer bara  dagsinformationen att sparas på min dator, när projektet är klart i november kommer all information att läggas ut. Detta gör jag för att jag tycker att administrationen av projektet inte arbetar riktigt seriöst.

















Lista vad jag får äta nu när jag sakta övergår till normal mat

f.om 220223 äter jag ett mål vanlig mat varje dag i mitt fall lunch
vad som får ätas har jag på lista från dietisten.
Detta skall göras i 6 veckor sedan tas nya beslut 




















211105
Så nu börjar det bli ordning i kylen spriten får stå kvar för framtiden, övrigt onyttigt skall bort. Undre lådan som innehåller en del goa grönsaker är endast för mina papegojor.

Tre nya smaker på färdigblandat kommer nästa vecka så även pulverpåsar.
Måste säga att smaken på produkterna är riktigt god, men vi får väl se efter några veckor om man tröttnat på den.

211106
Precis som väntat har ju springandet på toa ökat för att kissa och övrig avföring minskat

211116
Så här långt har ju allt gått som väntat första veckan störst minskning nu skall det hålla sig på 2-2,5kg i veckan. Självklart skall jag försöka öka det. Vad gäller födan fungerar det bra men visst suger det när man passerar grillen i affären.

211117
Har lagt till Magmått i tabellen tas första dagen i varje 7-dagars period. Detta då många parametrar kan påverka måttet dag för dag.

211122
Första motgången i viktminskningen, ingen nedgång. Trotts samma vätskeintag har jag urinerat betydligt mycket mindre, kan kroppen ta åt sig vätskan, eller beror det på mindre rörelse pga ryggproblem. Vi får se vad som sker närmaste dagarna och ryggen bättre så det blir mer motion igen.

211123
Viktökning 100gr kroppen verkar samla på sig vätska, urinerar ca 1/4 av normalt. Idag när vi var ute 7tim blev det bara en urinering, normalt hade det varit mycket mer, vätska och dietdryck intaget som normalt. Blev en längre vandring med bla mycket branta backar så vi får se på morgondagens resultat om det påverkat något positivt.

211124
Nu har det vänt normalurinering och viktnedgång igen hoppas det håller ett tag.

211127
Idag blev det första 10kg ner i vikt nu start 159.6kg  nu 149.5kg

211203-04
Har haft problem att kroppen igen verkar lagra vätska, har inte urinerat lika mycket som vanligt, fast vätskeintaget är samma varje dag. Har haft en uppgång på 0,2kg.

211223
Idag kom en ny laddning färdiga drycker 36st Hazelnut & Cocoa inköpta till bra pris 16.-/st Hade bara 20 Wildbery och 2 mocka kvar av färdigblandat. Så nu blir det bättre blandning dom dar jag är ute och inte tar med pulver.

211224
Beställt 24st Mint Chocolate färdigdryck för 16.50kr/st pris i min lokalhandel 25.50kr/st räknar man in det jag redan har i kylen har jag sparat in 738.- på dessa produkter bara genom att söka lite på nätet. När detta kommer har jag färdigdryck för 16 dagar och totalt med pulverdryck så räcker produkterna i 54 dagar.  Idag kostar bantningen om jag bara tar färdigdryck 82.30kr/dag tar jag bara pulverprodukter så hamnar jag på ca 32.-/dag (lite variation på produktpriserna) priserna exkl dom 2,5lit dryck extra som intas varje dag, den light blandsaft jag använder ligger på ca 5.-/dag.

211227
Då var det dags -15kg målen närmar sig

220101
Nu under 9:e veckan nådde jag 16kg som är minimikrav för 12:e veckan

220106
Lite jämförelse på vikten jag gått ner så här långt

220126
Här kom det man förvarnat för att ibland blir det stopp i nedgången, till den 30/1 rör det sig inte om mycket uppgång. Så nu får vi hoppas på det bästa för att nå mitt 16 veckors mål.

220205
Man märker inte själv så mycket av sin förändring av utseende under bantning mer än att kläderna hänger lösare. Så plötslig ser man på bilder man kan jämföra och ser en mycket större förändring än man trodde. För min del verkligen magen hängde över bältet nu putar den bara ut, lite mycket men det får fixas tid och motivering finns.
f.om 220223
äter jag ett mål vanlig mat varje dag i mitt fall lunch
vad som får ätas har jag på lista från dietisten.
Detta skall göras i 6 veckor sedan tas nya beslut 

220225
Idag lastade jag in senaste dryckerna från Matsmart så nu står det 84 färdigprodukter i kylen och ca 75 pulverpåsar i skåpet.
220301
Första veckan med att ersätta ett mål med riktig mat blev viktuppgång med 1kg. Men jag var förvarnad så nu är det bara att hoppas att det återgår till minskning inom kort.

220308
Vecka 18 avklarad men vikten står i stort sett stilla. Följer råden vad det gäller vanliga maten men det verkar som jag är inne i en period där kroppen samlar vätska. Men jag fortsätter utan förändring så ser vi vad som sker.

220501
Har nu varit sjuk i 2 veckor får nog räkna med en vecka till innan allt släppt. Vanligt när jag blivit kraftigt förkylt får alltid en ihållande bihåleinflamation. Vikten hoppar upp och ner men håller sig inom +-1kg så jag är inte orolig.









7 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat. Följer dej och blir inspirerad. vad betyder +2,5 efter x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara vanligt vatten, kolsyrat vatten, lightsaft är ok gärna utblandad lite mer, svart kaffe är ok bara inte hela 2,5lit

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Får jag fråga var handlar du. Tycker att det är starkt jobbat. Lycka till !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag handlar där det är rea haft tur på matsmart.se hittat mycket billigt pulver och färdigblandat från Naturdiet

      Radera
  4. Cirka hur många kalorier dricker/äter du per dag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 750kcal/dag 5 måltider/dag a 150kcal

      Radera