2015-01-18

150115 Brojakt i Skaraborg

Var tvungen att försöka komma ut lite nu när företaget ändrat mitt schema så jag ej kan köra vanliga träningen. Så jag åkte för att kolla lite möjliga stenbroar, på väg ut stannade jag vid en grupp byggnader utanför Trollhättan.
Stannade senare vid Flakeberg Kyrka.


Första bron blev vid Resville


Nästa mål blev Slugga Kvarn




Synnerby Kyrka låg längs vägen så den fick komma med den också.


St Kålltorp blev nästa bro men pga sank mark får jag återkomma för bättre bilder men här det jag kom åt.


Ny bro finns längre fram men det blev stopp bla vid V.Gerum Kyrka


Det blev även ett övergivet hus på vägen.


Bron vi var på väg till är denna i Ardala






Bredvid bron fanns två vandaliserade hus.





Nu blir det lite längre tur så är vi utanför Skara där det finns en fin Stenbro
Nu när man är i dessa trakter och blir hungrig så styr man till Stjärngrillen och tar tex en hälften hälften med 150gr hamburgare

Med full mage drar vi till Husaby och S:t Sigfrids källa


Inte långt borta några hundra meter finns biskopsdömets borgruin.















Nu var det bara att åka hem började snöa kraftigt och blåsa.

1 kommentar:

  1. Hej där! Kul att se bilder från Skaraborg! Jag är uppväxt i Ardala och har foto en del på samma platser som du var på. Här ett par bilder från det övergivna huset och lite andra liknande: https://www.flickr.com/search/?user_id=81677556%40N00&sort=date-taken-desc&text=sebilden%20abandoned&view_all=1

    mvh David

    SvaraRadera