2015-02-01

150131 4st Bonusbroar tur i N.Bohuslän

Denna dag började utan mål först åkte vi (jag och Ulla) ut och matade fåglarna på min matplats. Liten bit därifrån hittade vi denna fina Ekorre
Vi bestämde os för att dra norrut och redan vid Skee hittade vi en fin stenbro.


Sedan kom vi till kyrkan där man kan tro att man byggt tornet på en sida vägen och resten på andra sidan.


Resan gick vidare och vi såg en Ormvråk kalasa på sitt byte ute på en åker

Efter detta stoppade vi i Krokstrand som bjöd på lite fina bilder.
I detta läget behövde min vän gå på toa, givetvis hittar jag en även här i ödemarken. Men hon tyckte den var gräslig, förstår inte vad hon menar.
Vi åkte vidare och i Lommeland hittade vi vår andra bro även denna av ren slump.

Efter detta åkte vi till nedsidan av Gamla Svinesundsbron för att ta lite fina bilder.

På väg hemåt ser Ulla en Valvbro från motorvägen jag ser en Flat bro så vi letar upp den från en sidoväg, vi var åter i Skee men annan plats än första bron. Det visade sig vara en dubbelbro med ett välvt valv och ett slätbyggt
.


Då vi lämnat denna 3;e bro hade vi inte förväntat oss att hitta en till strax innan Tanum. Detta var en vacker bro med en stenkanal förbi lite ruiner troligen en gammal kvarn.




På resterande resa hem blev det ett gammalt stenhus och lite konstverk som kom med på foto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar