2015-03-01

150226 Blandad tur Historia och 2 nya Broar

Start för dagen var en bro i Ljungskiletrakten för att komma dit åker vi som vanligt över Gullmaren
Väl framme vid bron som jag fått ett tips om visade det sig vara ett litet valv i en hög stenbro med en underbar bergsspricka för avledning av vatten. Naturen bjöd på mycket så dit får jag återvända.





När jag åkte därifrån kom åkte jag förbi Brattefors blev nyfiken på en bro. Bron var inte det jag tänkt men där fanns ett mindre vattenfall och lämningar efter kvarn eller såg som skall undersökas senare.






Nu var det daxs för första  skogspromenaden inte långt från Forsen

Nu satte jag kurs mot nästa bro jag fått tips om men det kom lite stopp innan dess, bla vid en av Sveriges första slussar i Lilla Edet




Nästa stopp längs vägen blev en potatiskällare användes från början av 1800-talet fram till 1920 byggd på en 4000år gammal grav




Nu sista stoppet innan bron blev det lite motion i naturen igen.


Framme vid bron som jag också fått tips om var det en fin stenvalvssbro i Askjum




Innan mörkret kom hann det bli en Ormvråk också



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar