2015-04-03

150401 Grästorp - Koberg

Startade i Badusberget där Lysekil fått en ny skulptur i sten.


Nu bar det iväg till Såtenäs Grästorp för att hitta en bro jag fått tips om, Dålig beskrivning och då jag trodde jag fått med broarna i området lade jag in några tänkbara platser att leta i min GPS. Detta visade sig vara  bra vid första  punkten fanns det en bro i Åsgården Grästorp.



Detta var inte bron jag sökte så vi åkte vidare till nästa som blev dagens finaste stenbro ligger i Ås Grästorp




Detta var inte heller rätt bro nästa plats blev en bomkörning men vid nästa igen i Ås Österlanna   fann vi denna bro. När vi stannade trodde vi det satt en säl i stenröset.




Detta var bron jag sökte men med denna tur att finna broar åkte vi till nästa markerade plats som visade sig ha två broar en liten och en större. Platsen är Bjärby Stommen i Grästorp







På väg tilldagens sista bro togs dessa bilder.



Sista brostoppet blev i Trökörna Karsbo
 


Tur man har bildbevis på broarna för annars skulle ju ingen tro på denna tur vi hade  sökte en fann sex kan bara ske 1:a april. Men vad gjorde Ulla fotade hon galvade stolpar eller hade hon knäppt ihop skjortan och gylfen.
Nu drog vi oss mot Livered och Koberg för att kolla djurlivet, på vägen dit blev det både luringar och Rådjur.









Väl framme såg vi Tranor

Gott om Hjort och  något fick en hel hjord att dra iväg och korsa vår väg.



En Ormvråk som spaanade efter byte hade valt rätt plats ett jakttorn.




Sedan lite mer Hjort

Vi avslutade med lite mat utomhus i Vänersborg jag tog en Pytt och Ulla fisk. Maten var bra till bra pris, inomhus låg däremot matoset tjock i restaurangdelen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar