2015-05-03

150429 Både fjäll och kust underbar dag

Startade dagen vid mitt fågelmatningsställe där fanns Bofink, Grönfink och Duva.






Åkte sedan vidare strax innan nästa stopp blev det två Rådjur


Nu har vi kommit till Kynne fjäll där jag gick runt 8km hann knappt  lämna bilen innan jag mötte  första  Tjädern och fler skulle  det bli, i träden satt bla Bofink spåren efter Bäver var tydliga








 
Nu skulle jag mot kusten och åkte över fjället där jag bla mötte min första Kricka



 Trana  och Knipa var också synliga vid sjöarna





 Rådjur var det gott om


Nästa stopp var Ramsvikslandet för ytterligare promenader i naturen


 Måsar Hare och Koltrast var första mötena




 Vid vattenbrynet mötte jag Strandpipare, Strandskata m.m.














 På vägen hem var det Älg och mer Hare



 
Denna träning i fri natur är bästa botemedlet  mot mina ledproblem och bra  sätt att gå  ner i vikt, om man gör det med regelbundhet som jag kunde förr. Men med nya schemat och oförstående arbetsgivare fungerar det inte längre.

När ni är ute på vägarna ta  det lugnt en olycka  händer så  lätt så här nära  var jag på  väg hem från jobbet en dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar