2014-03-06

140306 Dis och regn som vanligt.

140306
Vädret är inte det bästa när jag är ledig, så idag ville jag testa att filma med mitt sigma 150-500. Jag fick en ordentlig utmaning när jag stoppade på ett ställe och bakom några buskar satt en Gröngöling och letade mat. Jag kunde inte lämna bilen och inte heller rigga stativ så det fick bli max zoom och handhållet inte lätt men ganska nöjd med tanke på dom också övrigt dåliga förhållande som var.

Det var också gott om Gäss ute denna dag synd att det inte var klarare väder hade då kunnat få fina flygbilder på dom.
Längre bort blev det ett riktigt Långskott såg årets första Gravänder på ett litet skär i en vik. Inte långt från dom var det ett större antal strandpipare men dom är för små att få på bild på detta avstånd. Men nu märks det att våren är här trotts kyliga vindar.
Skator var det också gott om så jag filmade lite så jag fick testa utrustningen lite mera.
Vad vore en dag i dessa trakter utan att få se en Ormvråk även denna kraftigt beskuret långskott.
Men håller rapporterna vad dom lovar idag så är det sol nästa gång jag är ledig då skall det fotas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar