2014-04-12

140412 Många motiv men dåliga förutsättningar

Ingen toppendag för foto blåst duggregn och lite disigt, men jag åkte ut en sväng ändå.
Första fotot för dagen blev på Rödhake.

En bit därifrån var det mycket fågelsång men såg först inga fåglar bland buskarna. Efter en stund så fick jag syn på en Nötväcka som kom med på bild.

Efter detta ville jag göra ett nytt försök att hitta Strandpiparparet som varit borta ett tag. Idag hittade jag dom på ny plats i området hoppas dom kan få vara där utan att det blir trafik där på nytt, just nu används inte den delen.
Nu var det dax att kolla om det kommit vadare till en vik i närheten, fick en överraskning när det satt över 20st Storspovar en bit ut. Lite för långt för bra foto men passade på att ta några bilder.

Då spovarna flög iväg längs kusten så chansade jag på att kanske få se dom i några lämpligare vikar en bit upp. Men jag såg dom inte mer men en Duva och ett Rådjur mötte jag på vägen.

Nu bär det av mot en plats där det brukar vara rovfågel, så även idag en Ormvråk men tyvärr kunde jag inte komma riktigt nära.

Innan jag åkte hemåt så kollade jag en strand i närheten där fanns Gäss och Svan samt Skarv.

På hemvägen blev det två stopp på det ena var det gott om Sädesärlor och det andra var två dammar där Måsar och Gräsänder håller på att ordna boplatser.


Vill du se mer bilder gå till http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar