2014-04-13

140413 Bättre väder men blåsigt

Idag lös solen men det blåste kraftigt mindre djur att se ute. Började med en snabbtur förbi ett av mina favoritställen men där var bara några bofinkar.
När jag skulle lämna platsen så skrämde jag upp ett rådjur som varit ganska nära utan att jad sett det.
Nu var det dax att åka mot Ramsvikslandet men på väg dit blev det stopp då det verkade forsa gott om vatten på ett ställe jag åker förbi, så det blev att stoppa en stund för bäckar och mindre fall är alltid kul att fota.



När jag skulle fota från en ny vinkel såg jag en igenvuxen väg som måste kollas, den slutade vid grunden av ett hus som för länge sedan brunnit ner. Där fanns en del kul kvar att plåta på bilderna en gammal oljekanna och en cykel som hade 5cm träd växande upp mellan ekrarna.

Nu blev det Norra delen av Ramsvikslandet som gällde inget ovanligt att se så jag fotade stranden och vågorna som slog in över den, ett Ejderpar simmade mot vågorna så bra det gick.




På väg mot sydsidan så var det en del Sädesärlor längs vägen och gott om blommor m.m.



Så mycket djur blev det inte på sydsidan men man kunde titta på två vindsurfare som verkade ha kul i vågorna, det blåste rätt kraftigt.


På hemvägen hände inte mycket fotade drivmekanismen till en gammal kran en Korp som satt i ett träd samt en Gråsparv hemma i stan.


För mer bilder från mina turer se http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar