2015-07-08

150707 >Liten tur 4 Älgar

Låg sjuk hela natten sov sedan fram till kl 15 åkte ut lite senare för att få frisk luft. På väg ut ur stan körde jag om tåget som man kan cykla förbi.
 Vid vadarviken var det svanar, Drillsnäppor och Törnskata


 En Pilfink och ett Rådjur fanns i närheten

 Längre fram två Törnskator

 Fick sedan dessa fina bilder på Rådjur och Skogssnäppa

 Därefter kom Älg ett stod i skogsbrynet men försvann snabbt in i skogen

 Mer Rådjur och en Hare


 Törnskata fanns det gott om även en del Tranor var synliga


 Sedan Älg två som stod ca 25m in i skogen
 När jag försökte byta kameravinkel ser jag att några meter bredvid ligger Älg nr tre
 Korpar fanns som vanligt på en åker jag passserar



 När jag tänkt åka hem för dagen ser jag Älg nr fyra riktigt kul tur med stor utdelning men kort denna gång
 Får inte glömma min vän Ullas drömhus passade på att fota det, första gången vi passerade älskade hon färgsättningen lila, grönt och gult

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar