2016-03-21

160320 Underbar närkontakt med vildsvin öga mot öga

Började denna dag att förbereda för en grej, men fick inte tag på en person så jag bestämde mig för att kolla in ett nytt ställe. Men innan jag åkte dit tänkte jag kolla efter vildsvin på en plats jag brukar se dom, på väg dit blev det både ormvråk och trana.


 väl framme såg jag 4st vildsvin på långt håll så jag åkte till en närbelägen plats,
 när jag stannat och gått ur bilen stod jag öga mot öga med ett vildsvin, så nära att jag inte behövde zooma. blev fler bilder på detta plus ett till, totalt såg jag 14st








 en kråka
 mer ormvråk
 mufflon
 knipa
 blåmes
 gäss


 tofsvipa
 mer gäss
 hjortar

 svan
 mer mufflon
 mer hjort




 efter detta lämnade jag och åkte mot det nys stället
väl framme i skogen låg det en sjö som troligen kommer att ge många bra bilder när vadare m.m. kommer. Såg en del simfågel och en havsörn på håll, men här får man rigga gömsle och sitta och vänta.

 Hemma i Lysekil låg gullmaren röd men fortfarande lite båtar i hamnarna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar