2016-03-25

160324 Påskgodis i alla buskar

En dag med mycket överraskningar. Hann knappt ut till planerat område förrän jag möter stora mufflonbaggar


 Sedan blev det en ormvråk som tog sista tuggorna på ett byte



 Hjort koltrast och knipa var det gott om


 Även en del tofsvipor

 denna glada figur visade sig vara rumpan på en tofsvipa
 alla stränder finner man gäss just nu

 en trana i luften
 Korp
 Mycket långt håll men havsörnen kom med på bild

 Mera gäss och hjortar


 Sedan blev det vildsvin och när dom började röra på sig såg man dom randiga kultingarna i gräset




 Sedan mer tranor och mufflon

 på en annan plats fann jag 8st små kultingar men då jag ej såg vuxna djur höll jag mig nära bilen, ville inte få överraskningar





 Mer ormvråk
 Tyvärr blev det dåliga bilder på korpar som parar sig, men det var långskott
 Rådjur och mer tranor

 Här två ormvråkar den ena med groda i klorna





 Tofsvipa, stare och ormvråk


 Dagen avslutades med en räv


Så härligare start på påsken kunde man inte få, jobbar resten av helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar