2014-10-13

141002 Jag var en Idiot men turen blev riktigt bra,

Mådde inte helt ok när jag tog med kameran och skulle ta en kort tur för frisk luft, Turen blev lång och dagen efter så var resultatet feber och halsont. Men turen blev riktigt varierande och ångrar mig inte i efterhand. Först åkte jag till vintermatplatsen där jag redan lägger ut mat, på väg dit att en Häger i en damm.
Nu var det dax att åka till områden runt och på Kynnefjäll, hittade bla detta lilla fall där t.om vattenmannen visade sig idag.



När jag fortsatte blev det mer vatten stort och smått


Sedan tig jag en tur upp på fjället mycket fint men kände att någon längre promenad blir det inte. Körde in på en liten väg för att lätta på trycket, det gick snabbt när jag såg dom här.
Nu började klockan bli mycket så jag tog vägen om Bullaren där denna kvarn och fall fanns att beskåda.









Färden fortsatte och en Ormvråk kom med på bild sedan stannade jag vid två fallfärdiga byggnader.












Efter detta blev det lite mer vatten och broar på hemvägen.


Sista stoppet blev en skogsdunge vid vattnet med roliga träd och en båt man inte sjösatt på många år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar