2014-12-29

141228 Broar och Kyrkor

Andra natten i följd jag måste sova i en stol pga den inflamerade axeln liggande blir smärtan för stor. Men som tur är har jag som arbetsstol hemma en framstol till en Chevrolet Van dom vet hur man gör bekväma stolar. För att skingra negativa tankar åkte jag söderut för att leta stenbroar för att komma dit passerade jag en annan brotyp Uddevallabron

Men längre söderut än Kode blev det inte där svängde jag av och första bron blev Ingetorp



Sedan stannade jag till vid Karleby Kyrka med sin röda pump

Sedan hamnade jag vid Skårby och en annorlunda stenbro som jag skall kolla närmare längre fram, enligt boende är den väldigt gammal.


Nästa stopp blev Hålta Kyrka som passerades på vägen.
När jag skulle parkera vid nästa bro fanns denna fina skylt och ekipage där.
Bron som skulle fotas är L Granneby


Solberga Kyrka som passerade hamnade också på foto



Mer kyrkor blir det nu Jörlanda Kyrka


Nästa bro blev en miss det var en ståltrumma under vägen.
Så nu blev det raka vägen hemåt som ledde förbi Morlanda Kyrka

Ren tur i mörkret gjorde att jag senare i Morlanda såg något jag trodde var en bro, så jag vände och visst var där en stenbro som jag skall åter till då det nu nästan var helt mörkt ute.



Nu hoppas jag bara att jag slipper stolen i natt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar