2014-12-30

141229 Fortsättning på gårdagen

Lite bättre natt än tidigare tre timmar i sängen och resten sittande för att kunna sova. Åkte ut och forsatte dagen där jag slutade i gårdagens mörker åter till bron i Morlanda.




Det jag inte såg första gången i mörkret var att nedströms fanns det rester av en kvarn och fina isformationer längs berget.







Nere i sänkan fanns också en frusen liten figur
I var sin ända av ravinen kunde man finna två hus riktiga kontraster mot varandra ett nyare fallfärdigt och ett äldre bevarat


Nästa stopp på resan blev Tegneby Kyrka
Sedan hade jag 4st broar på lut men pga snön var det svårt att nå eller se broarna helt så dom får vara kvar på listan. Så jag åkte till Koberg för en Safari där man kan vara kvar i bilen. På väg dit såg jag en Fjällvråk min andra jag fotat.





Framme i Koberg börjar vi med en vacker björkskog i vinterskrud.

Ont om djur att se men plötsligt dök det upp tre vildsvin vid vägkanten.





Tog en liten sväng upp till kvarnen och fallet.


Dagen avslutades med detta träd sedan åkte jag hem.


x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar