2014-05-17

140515 Fiske och fototur

Idag blev det en blandad tur start lysekil som  längst Mölndal med avstickare. Fisket får ni läsa mer om i min fiskeblogg.
På väg till mötet med den jag fiskade med så stannade jag på ett ställe och fick lite bilder på bla  Gravand Skarv, strandskata och lite Ejderungar som plaskade runt.




När vi väl var iång så passerade vi eller fiskade vid olika bildsköna platser som tex dessa




Hade man ben som denna hade man nått många fina fiskeplatser utan båt.

På väg hem blev det en snabbtur till Koberg där första livet jag mötte var Koltrast.
Som vanligt gott om hjortdjur i området.
Även en Ormvråk höll ett öga på oss
Har köpt en Camoflagedräkt här ser ni kepsen

som jag passade på att testa för att se om jag kunde komma närmare några Vildsvin jag såg. Dom reagerade på Rörelser men sprang inte iväg direkt som dom brukade.


Väl hemma igen så hade mörkret börjat lägga sig över stan


Två ovanstående bilder samt dom två nästkommande är tagna med nya kameran handhållet och inga andra hjälpmedel än kamerans inställningar. Tagna mellan kl 22-22.30 så det var ganska mörkt ute


Som vanligt gott om bilder på http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar