2014-06-06

140605 Mer träning och fotografering.

Tänkte ta flera kortare pass ute för att känna på vad kroppen orkar just nu. Bestämde mig för att åka till Hunneberg, men på vägen stannade jag och kollade mina Starar.

Hos Stararna var det livat så jag åkte till Hunneberg och började söka gruvöppningar vi ej varit på. Hittade några men gick inte in i någon då det var halt i regnet och skulle innebära viss klättring, då jag var ensam så avstod jag var ju där för att bli bättre inte för att skada mig. Men nu har jag hittat några intressanta hål och fler fler verkar finnas där jag var. Tänker inte skriva var exakt bilderna är tagna bara att gruvorna hittar man vid bergets fot och övriga är tagna på flera platser uppe på berget.



Utanför en av hålen låg det en död Grävlings unge.

Passade också på att kolla ett stenbrott med lodräta stup.




Sedan undrar man hur illa en golfspelare kan slå hittade en golfboll vid ett stop bland träden.
Uppe på berget finns flera bra utkiksplatser som denna där man kan se över Vänersborg och Älven




Uppe på Berget finns många fina naturupplevelser jag körde spontant och stannade för att ta promenader på stigar m.m. jag såg. Kommer att gå mer när jag fått igen krafterna helt finns många små och större leder utmarkerade.




Träffade inte på mycket stora djur på berget men gott om små vackra insekter m.m. fick man se.








Nu bar resan av hemåt och på vägen fick jag se en Räv med ungar.


Åven en liten Rödhake kom med på bild.
Sista levande varelsen på denna tur blev en Fasan med konstig näbb.


När jag kom till hamnen hemma var det kolsvart på andra sidan Gullmaren detta blev till häftig åskskur och fin regnbåge.


Nu var denna dagen slut och jag känner av allt promenerande i skogen men det behövs verkligen.

Andra bilder finner du på http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar