2014-06-06

140606 En bild gjorde hela turen.

Idag blev det en kortare resa men längre promenad, laddad med vätska och kamera bar det iväg. Stannade vid en damm om var full av blommande näckrosor. Bredvid fanns det nyponrosor.

 Framme vid målet hann jag inte gå långt förrän det hoppade fram ett Rådjur ur buskarna.


Längre fram så simmade det en Gås i en större bäck.
Nu har jag kommit in på ett område med bla häckande vadare så det gäller att se var dom ev flyger upp så man inte går rätt på ett bo. Hade två Rödbenor som flög upp men trotts att jag ändrade kurs så var dom lite irriterade på mig, men jag fick fina flygbilder på dom.




Sedan hade jag turen att få en Sävsparv på bild så det blev en ny art på min lista,
När jag sedan rundar en klippa så sitter det en Häger bakom en buske och flög rätt upp över huvudet på mig. Blev lite stress innan jag fått upp kameran och tagit första bilden.


När jag suttit och spanat ett tag efter något nytt var det dax att gå tillbaka till bilen. Blev några ströfoton på vägen.

När jag skulle gå sista biten så genade jag på ett ställe och tur nog så tittar jag var jag sätter fötterna och jag höll på att trampa på det som blev dagens bild. Tog några snabba bilder och gick sedan raskt vidare ör att inte störa mer än jag redan kanske gjort. Inte varje dag man får ta sådana här bilder.

Tog en liten omväg hem och då hann det bli en Skata en Ormvråk och en grotta rätt in i graniten som kom med på bild.


När jag kom till stan såg jag Brorsan höll på att ta ner en anläggning i parken så jag stannade till och tog några bilder i Parken.


Mer bilder på http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar