2014-06-19

140617 Fin dag mycket vackra fåglar & min första Steglits

Den här dagen blev det fiske och fotografering, men här blir det fotograferingen vi visar. Mesta delen av dessa foton är tagna inom Sotenäs kommun. Redan i starten så dök det upp fåglar.


Efter detta när jag körde på en smal grusväg så såg jag en Strandpipare flyga upp precis i vägkanten. Körde sakta och bara 20cm från hjulspåret låg deras rede, så tur att inte många använder denna väg. Tog några snabba bilder och åkte vidare.


En bit därifrån längs vägen så fanns det underbart röda Näckrosor och vackra miljöer i bergen.


 Lämnade detta område för ett nytt där jag vandrar mestadels. Hann knappt in på området förrän det dök upp Stenskvättor i nästan varje vrå.





Även Rödbenorna var på alerten idag.


Fler fåglar i nästan varje buske.


Hittade ännu en oblyg Strandpipare som hade sitt bo 50cm bakom en informationsskylt,


Hela området är fullt av vackra miljöer.




På väg hem bjöds det både på Harar och Fasaner.



Hade också turen att för första gången fotografera Steglts


Väl hemma så såg jag KBV:s stora båt lämna hamnen, när jag fotade den kom en Strandskata och nästan landade i bilen.


För mer av mina bilder gå till http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar