2014-09-08

140908 2 timmar och 10 meter

En dag som började dåligt, vaknade strax efter 2 på natten men värk i ett knä som strulat ett tag. Efter smärtstillande och kylning fick jag sova lite fram till kl 6 på morgonen. Då jag fortfarande hade stora problem vid sjutiden så sjukskrev jag mig. Först runt kl 13 på eftermiddagen var jag uppe ordentligt och gick, lite senare beslöt jag mig för att få frisk luft vilket fick bli från bilen var ute i två timmar och gick aldrig mer än 10m från bilen därav inläggets titel. Kan sägas att dom flesta bilder togs från bilen så jag slapp gå ut och kunde vila knät.
Första besöket blev i en hamn där jag slängde ut lite bröd för att locka lite fågel, det kom massor med Måsar och Kråkor.






Efter detta körde jag in på en skogsväg där det ligger gamla dumpade saker, men också mycket svamp längs vägen. Svampen fotades med kameran på stativ och skärmen bak på kameran utvikt så jag såg vad som fanns i linsen, och tryckte av med fjärrutlösare. Men här var det någon som höl koll på mig.







Nu åkte jag för att se om det fanns några fåglar kvar i vadarviken. Fanns några kvar och på bild blev det Gluttnäppa och Stenskvätta.





Vid sista anhalten för dagen blev det Rådjur, Skarv, Häger och Ormvråk






Hoppas bara nu morgondagen bjuder på smärtfritt knä då jag har en promenad kombinerad med fiske inplanerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar