2015-01-02

150102 Storm och dikesvandring

Trotts dagens storm blev det en fin tur kollade in kusten lite men det var mest låga korta vågor. Sedan blev det en tur i skogen från igår tills jag åkte till en ny dikesravin, lika kul som vanligt när det blåser gamla träd ruttna grenar som faller knakar runt omkring när man går.
Först åkte jag för att se hur det var nere vid vattnet.




Efter detta åkte jag tillbaka till skogspartiet jag var igår och tog lite mer bilder.











Idag skulle jag ta en ny dikestur på väg dit  fotade jag Koltrast och Svanar


Nu framme i nya dikesravinen lite svåra passager då det regnat och lerväggarna var lösa.




När jag kommit upp ur diket och gick tillbaka passerade jag en husgrund där det dumpats en del genom åren. Och ytterligare längre bort så stod det en gammal Anglia


När jag åkte hemåt passerade jag en vattenpump som fotades, Ulla som bukar vara med ute gillar att fota pumpar så när hon inte är med fotar jag dom hon missar, alltid kul att retas lite vänner emellan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar