2016-02-03

160202 Tur på Tjörn

Dagen började med besiktning av bilen helt utan anmärkning. Nu är min Dacia Duster 5år och har gått 13000mil så jag är nöjd..
Efter besiktning tog jag och min bror Åke en tur på Tjörn, på väg dit passerade vi Henån på Orust där det nu blivit båtplatser av p-platserna pga högt vatten.
 Fortfarande kvar på Orust blev det en Ormvråk också
 Väl ute på Tjörn möttes vi av en Häger

 Vad detta skall vara vet jag inte kanske Tjörns portar till övriga världen
 Korp fick vi också se på resan

 samt Svanar

 Nu lite stormiga bilder med bla sjöfågel





















 När vi var klara drog vi mot Koberg på vägen ligger denna vackra bro utanför Ljungskile
 Visade också Brorsan minikyrkan vi besökt tidigare
 Koberg bjöd inte på mycket idag så vi stannade och åt lite innan vi åkte hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar