2014-11-22

141122 Överraskning på motionsrundan.

Startade med att besöka vintermatplatsen jag har för fåglar och där var det gott om småfågel.


Sedan dax för motionsrundan även idag i skogen. redan i starten hittade jag en igenväxt bro som fick nyfikenheten att vakna.
gick vidare och fotade lite.

Helt plötsligt står jag på en helt öppen väg kantad av björkar, men vägen är igenväxt i båda ändar och verkar inte använd på 30år.

Gick vidare i området som var fyllt av liv men lyckades bara få en Rödhake på bild.



Underligt så finner man nästan alltid bildelar när man är i skogen.

Men det är bara att lägga i en ny växel och gå vidare, kom sedan till ett område som inte passade in i omgivningen såg ut som ett gammalt träsk.

På hemvägen passerade jag en byggnad jag varit nyfiken på och då dörren stod på glänt var jag tvungen att kolla den. Gick aldrig in men kan den ha använts till lantbruk och mjölkning innan, låg lite trasiga kannor på utsidan.



Sista stoppet blev Lyse Kyrkoruin som fotades till ett annat ändamål.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar