2014-08-06

140805 Kortare tur in i Dalsland

Jag och min vän Ulla tog en liten avslappningstur starten blev i Munkedal där vi besökte en Gårdsbutik.
Jag hade tänkt fota Forsärla längs vägen men dom visade sig inte inom rimligt avstånd, så det blev Svala och Grönfink istället.

Sen började jag undra hur vi hamnade i Karlsborg till dom områdena skall vi ju på Torsdag så det var bara att ruska på huvudet och åka vidare.
Nästa stopp blev en stenbro som bara dök upp bredvid vägen.


Medan jag fotade bron satt Ulla kvar i bilen tror hon hade lite problem med pumpen.
Men skulle det vara något allvarligare kan hon trösta sig med att jag fick en bra bild på samma pump.
Fina Kyrkor stack det upp bland träden lite var stans.
Man förvånas vad dom döper byarna till här ute dessutom hade dom festplats. Hoppas båtarna i sjön bredvid var gummibåtar så dom kan ha säker sex i dom.
Längs vägarna här fotade vi förfallna hus, Rådjur och stentavlor jag skall försöka tyda texten på.


Nu vinklade vi av hemåt genom Flötemarken


På resterande delen av turen hem fotade vi bla Ormvråk, Rådjur, dålig bild på Tornfalk och en Hare kom med på slutet.




Klart godkänd dag och båda behövde lite avkoppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar