2014-08-04

140803 Härlig eftermiddag vid Örekilsälven

Idag blev det en härlig tur längs Örekilsälven. Munkedal mot Hedekas sedan ner mot Svarteborg blev hela turen.

Första stoppet blev vid en gammal bruksruin nere vid älven, Underbar natur och rikt djurliv men bredvid stigarna var beväxtligheten tät så det var svårt att fota djur där.














Detta var svettigt i värmen och i bilen var det bara 50 grader när jag återkom. Sedan åkte jag till en broövergång där jag lyckades fota Forsärla för första gången. Bilderna brev inte bra då det var motljus och långt avstånd, men jag får återkomma tidigare inom kort och ha med converter.

Härifrån behövde man inte åka långt så finns en underbar utkiksplats.

Nu kommer bilder tagna längs resten av resan inga större stopp då värmen och första stoppet gjorde sitt.




På hemvägen var jag tvungen att ta lite bilder på en unghäst som rusade runt gjorde språng m.m.


Besök gärna min hemsida med mycket bilder http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar